Три факти про ширину залізничної колії в світі.
Перед вами три факти про ширину колії. Прочитайте та
повідомте нам їх.
На стіні
є карта світу «Найпоширеніші розміри ширини колі в світі». Під зображенням
карти світу є кольорова шкала, де кожному кольору відповідає ширина колії в мм
в різних країнах світу. На сайті, до якого ви перейшли за посиланням ви можете
побачити таку ж саму карту із шкалою, уважно роздивіться і наліпками визначте,
яким країнам відповідає перна ширина колії за кольоровою шкалою. Підказкою може
прислуговувати таблиця.
Факт перший - На залізницях світу сьогодні нараховується 16 типів
ширини колії, які відносяться до надшироких, широких та вузьких колій та різняться по розповсюдженню та призначенням.
Розповсюджені розміри ширини колії світу
Ширина колії, мм
|
Назва
|
Тривалість , км
|
Країни, де
експлуатується
|
1676
|
более 78 500
|
||
1668
|
15 394
|
||
1600
|
9 800
|
||
1524
|
7 000
|
||
1520
|
220 000
|
країни СНГ, Грузія, Латвія, Литва, частково Эстонія , Монголія, Фінляндія, частково Афганістан.
(2-е місце за розповсюдженням у світі— 17 % загальної довжинизалізниць світу.) |
|
1435
|
720 000
|
Центральная и Западная Европа, США, Канада, Китай, Корея Северная, Корея Южная, Австралия (кроме местных
дорог колеи 1600 мм штата Виктория), Ближний Восток, Северная
Африка, Мексика, Куба, Панама, Венесуэла, Перу, Уругвай.
(1-е месте по распространённости в мире — до 60 % общей длины всех железных дорог.) |
|
1067
|
112 000
|
||
1000
|
95 000
|
Факт другий – переважаюча ширина колії в світі 1435 мм
Європейська колія дорівнює 1435 мм (4 англійських фути та 8,5 дюймів) та займає перше місце
в світі за поширеністю (до 60% від загальної довжини
всіх залізниць).
Таку колію мають залізниці Центральна і Західна Європа (за винятком країн Балтії,
Фінляндії, Ірландії, Іспанії та Португалії), США, Канада, Китай, Корея Північна та Південна, Австралія, Близький Схід, Північна Африка, Мексика, Куба, Панама, Венесуела, Перу, Уругвай та лінії Сінкансен в Японії.
Вважається, що ширина залізничної колії в
Європі веде свою історію від древніх
римлян, великих любителів порядку в усьому. Щоб колісниці нескінченно не ламалися, перескакуючи з однієї колії в іншу, було вирішено: всі
вози та колісниці Римської імперії повинні мати однакову відстань між
правими і лівими колесами — 1435 мм. Довжина осей була
підібрана таким чином, щоб в армійський віз можна було
запрягти двох коней.
Факт третій – ширина колії
1520 мм прийнята в Україні – називається руською
Другою
за поширеністю у світі (17% загальної довжини залізниць) є руська
колія. З середини XIX століття стандартом на
залізницях Російської імперії (пізніше — СРСР), Фінляндії і
Монголії була обрана ширина колії 1524 мм. З травня
1970 року до початку 1990-х, залізниці СРСР були
переведені на колію 1520 мм. Це було зроблено з
метою збільшити стабільність колії при експлуатації товарних потягів, підвищити швидкість їх руху без модернізації самого рухомого складу. Після розпаду СРСР це — стандарт ширини колії на залізницях усіх країн, що утворилися на його терені.
Катерина Ігорівна, Ви молодець!!!
ВідповістиВидалитиКатерина Ігорівна,Ви молодець!
ВідповістиВидалити